Száll a kakukk fészkére
táncszínház két felvonásban
A Pécsi Horvát Színház és a Pécsi Nemzeti Színház koprodukciója
Szerzők: Ken Kesey - Dale Wassermann
Táncolják a Pécsi Balett táncművészei:
- McMurphy: Molnár Zsolt
- Ratched nővér: Kócsy Mónika
- Bromden főnök: Koncz Péter
- Ápoltak: Kerekes Soma Lőrinc, Matola Dávid, Szabó Márton, Tuboly Szilárd
- Ápolók: Harka Máté, Téglás Bánk
- Candy Starr: Ujvári Katalin
- Sandra: Madonia Florence
Zeneszerző: Kovács Benjámin
Díszlet- és jelmeztervező: Fenyő Péter
Dramaturg: Vidákovics Szláven - Vincze Balázs
Ügyelő: Gombosi László
A koreográfus asszisztense: Czebe Tünde
Koreográfus: Vincze Balázs
Rendező: Vidákovics Szláven
Produkciónk Ken Kesey már kultikus alapművé vált regényének táncszínpadi adaptációja. Egyrészt a történet helyszínéül szolgáló elmegyógyintézet életét, mint realitást ismerjük meg, másrészt egy mélyebb jelentéssel szembesülünk: a diktatúrák működésének mechanizmusával. Azzal a végtelen gonoszsággal, cinizmussal, amivel a mindenkori hatalom az embereket manipulálja, kiszolgáltatottá teszi.
A történetben az elmegyógyintézet Főnénije, Ratched nővér a hatalom megtestesítőjeaki igen eredményesen szorítja be az általa megszabott keretekbe osztályának ápoltjait. A gépezet működtetéséhez kegyetlen ápolók és „gyógymódok” – mint például az elektrosokk – segítségét veszi igénybe, de legerősebb eszköze: a személyisége. A különböző egyéniségű, hátterű, kényszerűségből vagy önkéntesen az Intézetben élő ápoltak egyaránt engedelmeskednek neki. Azok sem menekülnek el, akik megtehetnék! Vajon miért? Nem érti ezt McMurphy, a fegyenc sem, akit kivizsgálásra az Intézetbe szállítanak. Ő eleinte csak büntetése megúszására játszik, de megismerve, átérezve társai helyzetét, sorsát, a hangadójukká válik. Megpróbálja felrázni őket a mérhetetlen apátiából. Elér kisebb-nagyobb sikereket, de amikor fizikálisan is rátámad Ratched nővérre, elbukik.
Társai közül egyedül a félvér indián Bromden, avagy Serteperte Főnök érti meg, aki megvalósítja McMurphy tervét: megszökik. Sugallva, hogy – még ha áldozattal is jár – érdemes lázadni az embertelenség ellen, vissza lehet nyerni az emberi méltóságot.
Előadásunk a történet ma is érvényes üzenetét kívánja közvetíteni a tánc, a mozdulat univerzális nyelvén.
Korábbi előadások
- 2016. július 1. P 21:00
- 2016. július 2. Szo 21:00